27 Ekim 2017 Cuma

SANDVİÇ EKMEĞİ 2


Daha önce bir iki tane sandviç ekmeği denemem olmuştu..Bir tanesini standart bir ekmek hamuru gibi bir hamur ile hazırlamıştım, diğerinde ise aslında bir ekmek karışımını sandviç ekmeği formunda pişirmiştim. 

Bu sefer daha pastanede satılan o yumuşacık puf puf hamurlar gibi olsun istedim, ona yakın bir sonuç elde etmeyi sanırım başardım.

Çocukken annem, arasına peynir domates koyar hazırlardı.. Ben de aynen öyle yaptım ama benim herşeyi yemez çocuklarım sade yemeyi elbette tercih ettiler. Ama anneleri kendi çocukluk anılarında olduğu aynen içini doldurup doldurup yedi :)

Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt 
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kuru instant maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un (Benimki yaklaşık 4 su bardağı aldı)
  • Üzerine yumurta sarısı ve susam

Yapılışı:

  1. Derin bir kaba ılık süt, ılık su ve mayayı alarak karıştırıp mayanın şişmesi için 5 dk kadar bekliyoruz.
  2. Sıvıyağ ve tuzu ekleyerek yine karıştırıyoruz.
  3. Unu yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında olana kadar yoğuruyoruz.
  4. Üzerini bir bezle örtüp ılık bir yerde hamuru mayalanması için 1 saat kadar bekletiyoruz.
  5. 1 saat sonra hamurdan parçalar kopartıp yuvarlak şekil vererek yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz. Yaklaşık 20 dk kadar da tepside mayalandırıyoruz.
  6. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  7. 190 derece fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  8. Piştikten sonra fırından alıp 10 dk kadar içlerini çekmelerini bekleterek ortadan kesip istediğimiz malzeme ile doldurup (peynir, şarküteri vb..) servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails